درخواست امام جمعه مازندران از دولت

ايسنا : نماینده ولی فقیه در مازندران به مجلس انقلابی اشاره کرد و گفت: مجلس انقلابی باید در سال جاری که دوره آخر خود را می‌گذراند اقدامات جهادی انجام دهد به ویژه دربررسی لایحه عفاف و حجاب، حفظ کرامت زن و مرد را محترم بداند.

ادامه نوشته

باید در تمامی عرصه‌ها بر توان اجرای عملیات ترکیبی خود بیفزائیم

رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع:

باید در تمامی عرصه‌ها بر توان اجرای عملیات ترکیبی خود بیفزائیم

امیر خواجه‌فرد گفت:باید در عرصه هوایی، دریایی، پدافند و زمینی بر توان اجرای عملیات ترکیبی خود بیفزائیم تا توان بازدارندگی کشور بیش از پیش افزایش یابد.

ادامه نوشته

بانک‌های ناتراز و تورم‌زا فقط تا شهریور فرصت اصلاح دارند

رئیس‌کل بانک مرکزی:

بانک‌های ناتراز و تورم‌زا فقط تا شهریور فرصت اصلاح دارند

فرزین گفت: بانک‌های ناتراز شش ماه فرصت دارند تا این معضل اصلی‌ را که تاثیر نامطلوبی در شاخص‌های کلان اقتصادی دارد برطرف کنند.

ادامه نوشته

مجمع تشخیص مصلحت مصوبه واردات خودروهای کارکرده سواری را حذف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم زارع در گفتگویی، انتشار برخی خبرها مبنی بر اینکه مجلس موضوع واردات خودروهای کارکرده در بودجه ۱۴۰۲ را حذف کرده، نادرست دانست و گفت: در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ موضوع واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال هم در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و هم در صحن علنی مجلس تصویب شد در ادامه شورای محترم نگهبان نیز از این مصوبه ایرادی نگرفت اما هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به این مصوبه ایراد گرفت.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط واردات خودروهای سواری از این مصوبه حذف شد و موضوع واردات کشنده‌ها و… باقی ماند، افزود: هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال را خلاف سیاست‌های کلی دانست و صلاح دید این موضوع حذف شود و از آنجاکه روزهای پایانی سال بود، و برای جلوگیری از تصویب بودجه به صورت چند دوازدهم و به تبع تصمیم مجمع، این بخش را حذف کردیم.

وی اضافه کرد: البته پیش از تصویب واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال در مجلس در جریان بررسی بودجه، وزارت صمت اقدامات لازم را برای واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد را آغاز کرده بود بنابراین اگر وزارت صمت اراده‌ای برای واردات خودروهای کارکرده داشته باشد، می‌تواند با مصوبه هیأت وزیران و هماهنگی با بخش‌های نظارتی آن را اجرایی کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه مجلس واردات خودروهای سواری کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال را از بودجه ۱۴۰۲ حذف کرده، تصریح کرد: موضوع واردات خودروهای کارکرده در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ و صحن علنی مجلس تصویب شد؛ مجلس موضوعی را که به نفع مردم است و برای آن وقت گذاشته را بدون جهت حذف نمی‌کند.

مازندران

مازندران از وسعتی معادل ۱٫۴۶ درصد ایران برخوردار است؛ قرار گرفتن آن در ساحل جنوبی بزرگترین دریاچه جهان به نام دریای مازندران (خزر) و همجواری با چهار کشور ساحلی این دریا یعنی ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و جمهوری آذربایجان از یک سو و واقع شدن در شمال کلان‌شهر تهران (پایتخت ایران) از سوی دیگر است. امتیاز حمل و نقل دریایی با کشورهای همسایه از طریق منطقه ویژه اقتصادی بنادر امیرآباد، فریدون‌کنار و بندر نوشهر و اسکله و سکوی نفتی نکا در شرق مازندران، اتصال آن به راه‌آهن سراسری ایران، وجود فرودگاه‌های بین‌المللی ساری، نوشهر و رامسر، برخورداری از سه جاده شوسه ارتباطی با استان تهران، و اقدام به سرمایه‌گذاری در طرح در دست ساخت آزادراه تهران - شمال با امکان دسترسی سریع با فاصله کوتاه ۱۲۱ کیلومتر ارتباط تهران ـ مازندران، عبور خطوط بین‌المللی فیبر نوری، شبکه ارتباطی در مسیر کریدور بین‌المللی شمال ـ جنوب از هلسینکی (فنلاند)، به بندر لاوان (روسیه) تا ساحل دریای خزر فراهم آورده‌است و همچنین دو جاده بین‌المللی هراز و سوادکوه در این استان است. مطالعات باستان‌شناسی در غارهای کمربند و هوتو دزیست انسانی در مازندران را به حدود ۹۵۰۰ پیش از میلاد می‌رساند. مازندران کنونی بخشی از سرزمین گسترده‌تری است که در متون تاریخ از آن با نام فراشوراگر و پتیسخوارگر یاد کرده‌اند.

منبع

اسانس زیره غذا فوق العاده خاص

اسانس زیره غذا فوق العاده خاص

در غذا هایی که ما روزانه مصرف می کنیم مثل برنج، افزودن اسانس زیره پخته طعم خاصی به غذای ما می دهد.

اسانس زیره غذا فوق العاده خاص

این گیاه با وجود مقاومت فراوان در مقابل خشکسالی گیاه زیره مانند گوهری ارزشمند از دل خاک برمی آید و با ارزش نهادن به صنعت فرآوری می توانیم آن را به کشور هایی صادر کنیم که فاقد این محصول ارزشمند می باشند.

کشور عزیز ما ایران به دلیل دارا بودن از آب و هوای چهار فصل و خاک حاصلخیز حجم زیادی از این محصول را زیر کشت دارد و در سراسر جهان این ادویه جزء پر طرفدار ترین ادویه ها می باشد و در مصارف غذایی و طب سنتی از آن استفاده می شود.

این چاشنی جادویی جزء عضو لاینفک زندگی ما انسان ها می باشد و به علت وفور این محصول بر آن شده ایم تا هر شخص با خرید زیره کوهی عمده از این سایت تخفیف ویژه ای را برایش در نظر می گیریم. با توجه به نیاز تان بخرید و به زندگی خود این چاشنی پر خاصیت را اضافه کنید.

انواع دمنوش هایی که برای جلوگیری از بیماری ها استفاده می شود سلامت بدن را تضمین می کنند. جوشاندن زیره برای کسانی که نفخ، ورم معده و بیماری های گوارشی مزمن ندارند خیلی مفید می باشد. نوشیدن این دمنوش باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و زخم معده می شود.

مصرف دمنوش ها با توجه به مصارف گوناگونی که دارند نباید به صورت روزانه مصرف شوند؛ چون باعث ضرر جبران ناپذیری بر بدن می شوند. بعضی از انواع اسانس زیره غذا به صورت گرم و یا سرد مصرف می شوند. نکاتی که باید در مورد نوشیدن آنها رعایت کرد این است که از مصرف دمنوش ها به صورت ترکیبی ممنوع است؛ چون بعضی از گیاهان با یکدیگر سازگاری ندارند، چون طبع برخی از آنها با هم متفاوت است.

ادامه نوشته

پیشنهاد مهمی که اردوغان به پوتین داد!

پیشنهاد مهمی که اردوغان به پوتین داد!

کدخبر: 513267 ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۸:۰۹

رجب طیب اردوغان گفت: از ولادیمیر پوتین برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی در ترکیه دعوت کرده است.

پیشنهاد مهمی که اردوغان به پوتین داد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، رئیس جمهور ترکیه می گوید از همتای روس خود خواسته تا با رئیس جمهور اوکراین در آنکارا دیدار کند.

اسپوتنیک گزارش داد، « رجب طیب اردوغان» روز شنبه پس از بازگشت از سوچی اعلام کرد که از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» در ترکیه دعوت کرده است.

رئیس جمهور ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به رغم دشواری های میدانی، کاملاً بر این باورم که بحران اوکراین بر سر میز مذاکره حل خواهد شد. من دوباره به پوتین یادآوری کردم که می توانیم (دیدار با زلنسکی) را داشته باشیم.

ادامه نوشته

ایران از روسیه بازی خورد

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم:

ایران از روسیه بازی خورد

اگر آمریکایی‌ها تضمینی به ایران ندهند برجام به پایان می‌رسد/ هنوز خیلی زود است که مرگ دیپلماسی هسته‌ای را اعلام کنیم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: تیم رئیسی راهبردی برای توافق نداشت و در مواردی به نظر من تیم به شدت بازی روس ها را خورد ولی اگر ایران بخواهد توافق کند با یک دستورالعمل می تواند توافق را انجام دهد.

حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، در رابطه با اینکه چقدر احتمال دارد دکترین ایران و مشی کشورمان در تولید بمب اتم تغییر پیدا کند، اظهار کرد: این مباحثی است که آقای لاریجانی و خرازی مطرح کرده اند اما هیچ نهاد نظامی در ایران تا به حال چنین چیزی نگفته است که ما می خواهیم بمب اتم تولید کنیم. سیاست کشور یک سیاست دفاع متعارف بوده نه دفاع غیرمتعارف. اما این که آیا یک کشور نمی تواند راهبردش را عوض کند؟ بله هر کشوری می تواند راهبرد نظامی خود را عوض کند و ایران هم کشوری است که دشمنان زیادی دارد. ضمن اینکه دو دشمن دور و نزدیک ما دارای بمب اتمی هستند. دشمنانی که معمولاً صحبت از گزینه نظامی می کنند و یا بعضا مثل رژیم صهیونیستی اقدامات نظامی، بر علیه ایران انجام داده اند پس به طور طبیعی ایران می تواند راهبرد نظامی خود را عوض کند. حالا این که به چه شکلی و تحت چه شرایطی صورت بگیرد تابع مقررات و قوانین داخل کشور است تا این لحظه ایران به سمت بمب هسته‌ ای نرفته است.

ادامه نوشته

رقابت سپاهان با پرسپولیس و استقلال؛ گزارش ویژه؛ چه تیمی قهرمان لیگ بیستم می‌شود؟

رقابت سپاهان با پرسپولیس و استقلال؛

گزارش ویژه؛ چه تیمی قهرمان لیگ بیستم می‌شود؟

تیم سپاهان با یک بازی بیشتر در صدر جدول قرار دارد و در هفته‌های آینده فرصتی ویژه برای کسب جام قهرمانی خواهد داشت.

 

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در دقیقه 86 دروازه خود را باز شده دید تا سپاهان همچنان در جایگاه نخست باقی بماند و پرسپولیس با یک بازی کمتر، دوم شود. نکته مهم اما شکست استقلالی بود که با توقف پرسپولیس و سپاهان، می‌توانست با کسب یک پیروزی، به صدر جدول نزدیک شود اما این اتفاق رخ نداد تا شاگردان نویدکیا همچنان شانس اصلی قهرمانی لقب بگیرند.

 

پیش از هفته بیست و سوم، استقلال با دو بازی معوقه 34 امتیازی است و می‌تواند در حالت مطلوب 40 امتیازی شود. پرسپولیس از 21 بازی 42 امتیاز گرفته و همچنان میانگین قهرمانی را دارد. سپاهان در تفاضل گل با پرسپولیس مساوی است و به همین خاطر، اگر قرمزها بازی معوقه را با پیروزی پشت سر بگذارند، در هر صورت به صدر جدول خواهند رسید.

 

تبلیغات

چاپاما | محاسبه آنلاین هزینه چاپ بیش از 2 میلیارد محصول !!!!

چاپاما | محاسبه آنلاین هزینه چاپ بیش از 2 میلیارد محصول !!!!

چاپاما | محاسبه آنلاین هزینه چاپ بیش از 2 میلیارد محصول !!!!

چاپاما | محاسبه آنلاین هزینه چاپ بیش از 2 میلیارد محصول !!!!

چاپاما | محاسبه آنلاین هزینه چاپ بیش از 2 میلیارد محصول !!!!

چاپاما | محاسبه آنلاین هزینه چاپ بیش از 2 میلیارد محصول !!!!

 

 

 

تیم سپاهان برای قهرمانی در لیگ برتر، باید 15 امتیاز دیگر کسب کند و در این صورت، بعید است پرسپولیس یا استقلال، به این تیم برسند. نکته مهم این است که میانگین رتبه حریفان سپاهان، 9.5 است و در واقع این تیم به نسبت پرسپولیس و استقلال، با تیم‌های به مراتب ضعیف‌تری دیدار خواهد کرد. تیم استقلال بیشترین تعداد بازی خانگی را خواهد داشت و پرسپولیس پس از انجام دربی، تنها 3 بازی دیگر را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کند.

 

 

* سپاهان؛ شرایط مطلوب برای حفظ صدرنشینی

تیم سپاهان در بازی‌های آینده خود تا پایان فصل، دو دیدار با مدعیان یعنی استقلال و فولاد خواهد داشت که هر دو خارج از خانه خواهد بود. اما طلایی پوشان همچنان در هفته ما قبل پایانی، یک بازی حساس با ذوب آهن خواهند داشت که از اهمیت بسیار بالایی برخورد خواهد بود.

شاید ساده ترین بازی تیم نویدکیا، مقابل ماشین سازی باشد که احتمال دارد در دو هفته آینده سقوط این تیم قطعی شود و کار برای سپاهان راحت تر باشد. آن‌ها همچنین دیدار‌هایی با چندتیم میانه جدول یعنی مس، پیکان، صنعت نفت و پدیده خواهند داشت.

 

 

 

اگر نتایج سپاهان، مثل دور رفت باشد، این تیم 17 امتیاز از بازی‌های باقی مانده کسب خواهد کرد که در این صورت با 62 امتیاز، شرایط بسیار خوبی را برای خود رقم خواهد زد. نباید فراموش کرد که تاکنون هیچگاه، دو تیم مختلف در لیگ ایران بیش از 59 امتیاز کسب نکرده‌اند.

 

 

 

 

* پرسپولیس؛ قهرمان، با الگوی دور رفت؟

پرسپولیس بازی‌های سخت‌تری را به نسبت دیگر مدعیان خواهد داشت. قرمزها باید با استقلال، تراکتور و فولادِ مدعی بازی کنند. دو بازی با گل گهر و آلومینیوم که در بین تیم‌های بالانشین هستند دارند و همچنین تقابل ذوب آهن که برای فرار از سقوط تلاش می‌کند هم در پیش است.

قرمزها همچنین تقابل با مس رفسنجان، ماشین سازی تبریز و پیکان تهران را خواهند داشت که شاید دیدارهای به مراتب ساده تری باشند.

 

 

 

نکته مهم این است که پرسپولیس در نیم فصل اول باوجود تساوی مقابل ذوب آهن و استقلال، 20 امتیاز از این دیدارها گرفت و حالا اگر عملکرد دور رفت خود را تکرار کند، 20 امتیاز خواهد داشت و 64 امتیازی می‌شوند که بالاترین تعداد امتیاز در بین مدعیان خواهد بود.

 

 

* استقلال؛ عملیات دشوار برای سبقت از دو مدعی

آبی پوشان پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد فوق العاده ای داشتند و بالاتر از رقبای قطری و عربستانی، صدرنشین شدند اما تیم فرهاد مجیدی شروع خوبی در لیگ برتر نداشت و به ذوب آهن باخت. حالا استقلال 10 بازی دارد و متوسط رتبه حریفانش هم 8.1 است.

استقلال باید با پرسپولیس، تراکتور و سپاهان مدعی بازی کند که در دور رفت فقط تراکتور را شکست داد. بازی های دیگر استقلال مقابل صنعت نفت، پدیده، نفت مسجدسلیمان و سایپاست که هواداران این تیم انتظار پیروزی قطعی از آن دارند اما شاید بازی با نساجی قعرنشین چندان هم ساده نباشد.

 

 

همچنین استقلال دو بازی سخت و سرنوشت ساز با آلومینیوم و گل گهر در دو هفته متوالی دارد. آبی ها در دور رفت 18 امتیاز از رقبا گرفتند که اگر آن الگو تکرار شود، 52 امتیازی می‌شوند. اما نکته مهم این است که هرگز نشده سه تیم بالای جدول در بازی های دور برگشت، دقیقا مثل دور رفت عمل کنند.

  • پرسپولیس تهران
  • فولادمبارکه سپاهان
  • استقلال تهران

تصاویر دلخراش از مچ پای کنعانی‌‎زادگان؛ مچ بنفش کنعانی خبر بد برای پرسپولیسی‌ها (عکس)

تصاویر دلخراش از مچ پای کنعانی‌‎زادگان؛

مچ بنفش کنعانی خبر بد برای پرسپولیسی‌ها (عکس)

محمدحسین کنعانی زادگان مدافع ملی پوش پرسپولیس اصلا شرایط خوبی ندارد و حتی اگر در دربی حضور پیدا کند، ممکن است مصدومیت او تشدید شود.

به گزارش "ورزش سه"، مصاف پرسپولیس مقابل سپاهان همانطور که انتظار می‌رفت، دشوار و پرتنش دنبال شد و حالا یحیی گل محمدی علاوه بر نگرانی‌هایی که بابت اعلام رای کمیته انضباطی در ذهن دارد، شرایط دو مهره کلیدی خود را نیز نامساعد و مبهم می بیند.  


بلافاصله پس از پایان دیدار برابر سپاهان و زمانی که سیامک نعمتی در حال ورود به تونل بود، تصاویر ضبط شده نشان می داد که کتف مدافع پرسپولیس آسیب دیده و او چند دقیقه‌ای هم با همین وضعیت در بازی مانده است. نعمتی زمانی که قصد سوار شدن به اتوبوس را داشت، کتفش را آتل بندی کرده بود و هنوز نمی توان گفت که به دربی می رسد یا خیر.


یک روز بعد هم خبر بد دوم برای پرسپولیسی‌ها از راه رسید و عکس هایی از مچ پای محمدحسین کنعانی زادگان منتشر شد، که نشان از آسیب جدی روی رباط مچ پای این بازیکن ملی پوش داشت و حالا شنیده ها حاکی از آن است که رباط خارجی مچ پای محمدحسین کنعانی زادگان پاره شده است.

 

تبلیغات

چاپاما | محاسبه آنلاین هزینه چاپ بیش از 2 میلیارد محصول !!!!

چاپاما | محاسبه آنلاین هزینه چاپ بیش از 2 میلیارد محصول !!!!

چاپاما | محاسبه آنلاین هزینه چاپ بیش از 2 میلیارد محصول !!!!

چاپاما | محاسبه آنلاین هزینه چاپ بیش از 2 میلیارد محصول !!!!

چاپاما | محاسبه آنلاین هزینه چاپ بیش از 2 میلیارد محصول !!!!

چاپاما | محاسبه آنلاین هزینه چاپ بیش از 2 میلیارد محصول !!!!

 

 


با این وصف حتی اگر کنعانی زادگان با درد و با زور قرص و آمپول به دربی که یک مسابقه بسیار حساس و پراهمیت برای هواداران و همینطور سرمربی پرسپولیس به شمار می رود، برسد، که البته احتمال شدنی شدن همین موضوع هم در هاله ای از ابهام قرار دارد، ممکن است شرایط کنعانی‌زادگان برای بازی های آینده با توجه به اینکه باید مقابل مهاجمان آماده استقلال بازی کند، سخت تر هم بشود.


بی شک یکی دیگر از افرادی که این روزها شرایط محمدحسین کنعانی زادگان را به دقت زیر نظر دارد، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است که در بازی های اخیر نشان داده روی این بازیکن حساب ویژه ای باز کرده است؛ فاصله زیادی با شروع بازی های سرنوشت ساز تیم ملی نداریم و مصدومیت احتمالی کنعانی زادگان می تواند یکی از همان خبرهای خیلی بد برای سرمربی و اهالی فوتبال در ایران باشد.


با تمام این ها، پزشکان باشگاه پرسپولیس این روزها بیش از هر کسی در جریان جزئیات مصدومیت کنعانی زادگان قرار دارند و باید دید درنهایت چه تصمیمی در قبال این بازیکن برای حضور یا عدم حضور در دربی پایتخت اتخاذ خواهند کرد.

  • پرسپولیس تهران
  • محمد حسین کنعانی زادگان