چرا سایت ما در موتورهای جستجو ثبت نمی شود؟
مجله تفریحی و سرگرمی | مجله اینترنتی

درباره سایت

مجله تفریحی و سرگرمی | مجله اینترنتی

آمار سایت

  • افراد آنلاین : 2
  • بازديد امروز : 235
  • بازديد ديروز : 179
  • آي پي امروز : 57
  • آي پي ديروز : 52
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • بازديد هفته : 1,657
  • بازدید ماه : 4,762
  • بازدید سال : 23,288
  • كل بازديدها : 5,275,853
  • ای پی شما : 18.118.252.87
  • مرورگر شما : Safari 5.1
  • سیستم عامل :
  • كل کاربران : 5
  • كل مطالب : 522
  • كل نظرات : 0
  • امروز : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403

اطلاعات کاربری

عضو شويد
فراموشی رمز عبور؟



عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

بازدید : 38 | تاریخ : جمعه 11 اردیبهشت 1394 زمان : | نظرات (0)

چگونه می توانيم از قرار گرفتن سایتمان در ليست سياه موتورهای جستجو جلوگيری کنيم؟
اگر متوجه شده اید که هرکاری می کنيد نمی توانيد سایت خودتان را در موتورهای جستحو ثبت کنيد، این مطلب را حتما بخوانيد. بهترین روش برای برای جلوگيری از بروز این مشکل، عدم استفاده از روشهای سوال برانگيز برای موتورهای جستجو است. البته اگر متوجه شدید که با استفاده از روشهائی که  در ادامه این مبحث ارائه شده ، بازهم سایت شما در ليست سياه نيست، بدانيد که در حال حاضر بدليل استفاده از این روشها رتبه سایت شما پائين آمده و در آینده نه چندان دور سایت شما در این ليست قرار خواهد گرفت. در ادامه این مبحث از سایتهائی که نام آنها در ليست سياه قرار ميگيرد با عنوان سایتهای بلوکه شده نام می بریم. بلوکه شدن یک سایت می تواند از طریق بلوکه شدن نام دامنه سایت شما یا آی پی آدرس سایت شما باشد. اما اینکه از چه کارهائی باید اجتناب کنيم تا سایت ما در ليست سياه موتورهای جستجو قرار نگيرد و بلوکه نشود .


1- سایت دوقلو : سایتهای دوقلو به سایتهائی گفته می شوند که محتوای یکسانی دارند اما آدرس دسترسی به آنها متفاوت است. استفاده از دو آدرس با محتوای یکسان یکی از روشهائی است که تعدادی از سایتها یا مشاوران سایتها برای بالا بردن رتبه سایت (Page Ranking)  استفاده می کنند. استفاده از این روش می تواند باعث بلوکه شدن کل سایت شما بشود.


2- مخفی سازی تعدادی از سایتها : مخفی سازی تعدادی از سایتها با استفاده از صفحاتی که برای موتورهای جستجو بهينه شده اند ولی محتوای چندانی برای کاربران سایت ندارند، بعنوان صفحات ورودی استفاده می کنند. این صفحات برای معرفی سایت به موتورهای جستجو استفاده می شوند در حاليکه صفحات اصلی سایت برای بازدیدکنندگان متفاوت هستند. این صفحات بطور خودکار توسط موتورهای جستجو در سایت تشخيص داده شده و در کوتاه مدت باعث کاهش رتبه سایت و در بلند مدت باعث بلوکه شدن سایت خواهد شد.


3- متون غير قابل مشاهده : استفاده از متون غير قابل مشاهده هم یکی از روشهای نادرست برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو است. در این روش متونی را که از نظر محتوائی نباید در صفحه نشان داده شود را با رنگ پس زمينه در صفحه سایت قرار می دهند. این متون عموما به گونه ای هستند که بصورت عادی می توانند باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شوند. اما بدليل اینکه روش ارائه ( غير قابل مشاهده بودن) روش غير قابل قبول موتورهای جستحو است، توسط روباتهای موتور جستجو تشخيص داده شده و باعث کاهش رتبه و در نهایت بلوکه شدن سایت می شود .


4- اقدام به ثبت سایت به مقدار زیاد :  اقدام به ثبت یک سایت یک صفحه ای از سایت با تکرار زیاد هم می تواند دليلی بر بلوکه شدن سایت باشد. در ۲۴ ساعت نباید به دفعات زیادی اقدام به ثبت یک سایت کرد. بعضی از موتورهای جستجو زمان ۳۰ روز را برای فاصله بين دفعات ثبت سایت در نظر می گيرند. بنابراین برای سایتهائی که این قانون را نقض می کنند، مشکلاتی در این موتور جستجو پيش می آید. توصيه می شود قبل از اقدام به ثبت سایت خود در موتور جستجو حتما بخش مربوط به قوانين آنرا مطالعه کنيد تا با این مشکل مواجه نشوید.


5- استفاده از کلمه های کليدی نامربوط استفاده از کلمه های کليد نامربوط به محوای سایت نيز می تواند دليلی بر پائين بودن رتبه سایت در موتورهای جستجو باشد. استفاده از محتوای صفحه وب بعنوان کلمات کليدی می تواند باعث بلوکه شدن سایت شود. منطقی ترین روش این است که تعدادی کلمه کليدی مرتبط با محتوای صفحه در بخش کلمات کليدی قرار گيرد.


6- اقدام به ثبت سایت بصورت خودکار تعدادی از سایتهای اینترنتی پيشنهاد ثبت سایت شما در تعداد زیادی از موتورهای جستجو را می دهند، استفاده از این روش هم می تواند تاثير منفی در رتبه سایت شما داشته باشد. در صورت تداوم این عمل می توان انتظار بلوکه شدن کل سایت در موتور جستجو را هم داشت. البته این مسئله بيشتر در مورد موتورهای جستجوی مادر صدق می کند.


7- صفحات ورودی منظور صفحاتی هستند که محتوای زیادی برا بازدیدکنندگان شما ندارند اما برای موتورهای جستجو بهينه شده اند. این صفحات به گونه ای طراحی شده اند که بصورت خودکار یا دستی بازدیدکنندگان را به صفحات بعدی در سایت راهنمائی می کنند. استفاده از این صفحات را می توان با تکنيکهایی از دید بازدیدکنندگان پنهان کرد اما از دید موتورهای جستجو و روباتهای آن پنهان نمانده و برای کل سایت ایجاد مشکل می کند.


8- استفاده از وب سایتهای رایگان استفاده از وب سایتهای رایگان می تواند دليل بر کم بودن رتيه یک سایت عليرغم استفاده از تمام تکنيکهای بهينه سازی باشد. زماینهائی که سایتهای رایگان در دسترس نيستند، بدليل اینکه مثلا پهنای باند در نظر گرفته شده برای ماه مصرف شده است، باعث کاهش رتبه سایت می شود. البته این اتفاق می تواند بر روی سرویسهای ارزان هم رخ بدهد. اگر در زمانی که روبات موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند، سایت شما در دسترس نباشد ، تاثير زیادی در کاهش رتبه سایت شما خواهد داشت. به همين دليل استفاده از سرویسهای ارزان یا رایگان را برای سایتهای حرفه ای ، مقرون به صرفه نيست.


9- مشکل آدرس اینترنتی اگر از همه روشهای گفته در طراحی سایت خود اجتناب کردید و بازهم مشاهده کردید که سایت شما بعد از گذشت چند ماه در موتورهای جستجو وجود ندارد، احتمالا مشکل از سرویس هاستينگ شماست. گاهی اتفاق می افتد که یک موتور جستجو یک آدرس آی پی را بلوکه می کند. در این حالت کليه سایتهائی که از آن آی پی استفاده می کنند هم دچار مشکل می شوند. این اتفاق بيشتر برای هاستينگهائی می افتد که با استفاده از برنامه های خودکار سایتهای خود را در موتورهای جستجو و با روشهای غير مجاز ثبت می کنند .

نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش